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역사적으로 유명한 여성미술가에 대해서 알려주세요..

여성미술가는 옛날에 드물었던 것 같은데요..
그래도 역사적으로 유명했던 여성미술가가 누가 있을까요??

매칭된 토픽 화가 2007.06.22 수정됨 최초등록일 2006.09.25 00:04
최종수정일 2007.06.22 17:56
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    알테미시아 겔틸레스키

    1592년에 이탈리아의 로마에서 화가 오라치오 젠틸레스키의 딸로 태어났다.
    카라바조, 라파엘로, 루벤스, 벨라스케스, 렘브란트 등과 함께 17세기의 바로크 미술을 대표하는 위대한 여성 화가이다.
    카라바조 화파로 독특한 화풍을 지녔던 아버지에게 그림 수업을 받아, 열일곱의 나이에 그녀의 대표작 가운데 하나인 「수산나와 두 늙은이」를 완성했다.
    「수산나와 두 늙은이」를 17세의 어린 나이에 이와 같은 대작을 남겼다는데 의문을 제기하는 사람들이 많다. 일설에 의하면 타시의 성폭행 사건의 증거자료로 사용하기 위해 성폭행 당하기 1년전에 이와 같은 훌륭한 작품을 그릴 정도로 유능한 여성이었음을 증명하기 위해 후에 아버지 오라치오가 연도를 나중에 앞당겨 놓았을 거라는 설과 착오에 의해 연도를 잘못기재했다는 설이 있다.
    열여덟 살에는 아버지의 동료인 화가 아고스티노 타시에게 강간 당했다. 1612년 아홉 달에 걸친 소송과 고문 끝에 명예를 되찾는데, 당시로서는 성폭행에 관한 최초, 최대의 사건이었다.
    이후 결혼하여 피렌체로 떠났다. 피렌체에서 갈릴레오 갈릴레이, 코시모 2세 드 메디치 등 유명 인사들과 교류하며 화가로서의 명성을 쌓아 한림원에 가입한 최초의 여성 직업 화가가 되었다.
    그녀의 작품 「흘로페르네스의 목을 베는 유디트」는 살인 장면을 끔찍할 정도로 묘사하여 찬사와 비난을 한 몸에 받았다.
    보티첼리, 카라바조 등 남성 화가들이 그렸던 같은 주제의 그림들과는 전혀 다른 도발적인 작품이었다.
    로마에서 시작한 그녀의 여정은 피렌체, 제노바, 베네치아를 거쳐 런던에까지 이른다. 아버지 오라치오와 함께 완성한 런던 그리니치 궁의 「평화와 예술의 비유」는 결혼 이후 25년 동안 헤어져 지내면서 사랑과 증오의 팽팽한 긴장을 유지했던 아버지와의 관계를 예술적으로 승화시킨 작품이었다.
    1633년 아버지가 죽은 후 그녀는 나폴리로 돌아오지만 그 후 행적에 대해서는 잘 알려지지 않았다.
    다만 그녀의 작품으로 추정되는 몇점의 초상화가 남아 있다.1653년 나폴리에서 사망했다.


    Artemisia Gentileschi, the daughter of Orazio Gentileschi (1563-1639) was one of the greatest of Caravaggesque painters and a formidable personality. She was precociously gifted, built up a European reputation, and lived a life of independence rare for a woman of the time. Born in Rome, she worked mainly there and in Florence until she settled in Naples in 1630 (she also visited her father in England in 1638-40).
    In 1610 she painted her first extant signed and dated work, Susanna and the Elders. In February or early March 1612, Agostino Tassi, employed as Artemisia's perspective teacher, was accused of raping her and subsequently tried and imprisoned. In July Orazio wrote to the Grand Duchess of Tuscany vaunting Artemisia's artistic prowess and requesting the enforcement of Tassi's sentence. Perhaps to mitigate her plight, at the end of that year she married the Florentine Pierantonio Stiattesi, left Rome and moved to the Tuscan capital.
    The dating of some of her most celebrated early paintings remains controversial. These include Judith Beheading Holofernes (Naples and its later variant in the Uffizi, Florence), a response to Caravaggio's canonical interpretation of the subject, Lucretia (Pagano Collection, Genoa) and Judith and her Maidservant (Galleria Palatina, Florence). Artemisia signed herself Lomi, her father's real surname, on Florentine works such as Gael and Sisera (1620, Museum of Fine Arts, Budapest). Highly regarded, she joined the Accademia del Disegno in 1616 as its first female member. Baldinucci's brief biography describes her prolific activity as a portraitist, though few examples have survived.
    In 1620 she wrote to Cosimo II de' Medici informing him of a proposed trip to Rome and is documented there in 1621 and again between 1622 and 1626. By 1627 she was in Venice but later moved to Naples where she signed her earliest securely datable Neapolitan work, the Annunciation (1630, Museo di Capodimonte, Naples). It seems she lived there until her death, except for a sojourn in England in 1638 to assist her elderly father.


    Susanna and the Elders
    1610, Oil on canvas, 170 x 121 cm, Schloss Weissenstein, Pommersfelden

    Birth of St John the Baptist
    c. 1635 Oil on canvas, 184 x 258 cm Museo del Prado, Madrid

    Portrait of a Condottiero
    1622 Oil on canvas, 208 x 128 cm Palazzo d'Accursio, Bologna

    Judith Beheading Holofernes
    1611-12 Oil on canvas, 158,8 x 125,5 cm Museo Nazionale di Capodimonte, Naples

    Judith Beheading Holofernes (detail)
    1611-12 Oil on canvas Museo Nazionale di Capodimonte, Naples

    Judith Beheading Holofernes
    1612-21 Oil on canvas, 199 x 162 cm Galleria degli Uffizi, Florence

    Judith and her Maidservant
    1612-1613 Oil on canvas, 114 x 93.5 cm Galleria Palatina (Palazzo Pitti), Florence

    Mary Magdalen
    1613-20 Oil on canvas, 146.5 x 108 cm Galleria Palatina (Palazzo Pitti), Florence

    Self-Portrait as the Allegory of Painting
    1630s Oil on canvas Royal Collection, Windsor
    테레핀 향기

    ▪ 1회 개인전 - 성산 아트홀 1전시실 - (2003. 3. 11 ~ 3. 16) ▪ 2회 개인전 - 경주서라벌 문화회관전시실 - (2005. 6. 5 ~ 6. 9) ▪ 한일 교류전 - Nagasaki Brick Hall (2003. 11.16 ~ 11. 24) ▪ 신진작가초대전 - 창원 대안공간 마루 (2005. 1. 5 ~ 1. 17) 그외 단체전, 수상경력 다수.

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    일본사람 오노요코 세계적으로 유명해요.


    이유는 몇가지가 있겠지만

    우선 비틀즈를 해체하게 한 장본인 이기도 하구요

    나중에 존 레논이 죽어서

    비틀즈가 해체되었을 때 욕을 퍼부었던 사람들을 비롯해

    세계인들에게서 동정을 많이 받았지만요.


    존 레논과 함께 파격적인 미술활동도 많이 했어요

    전쟁 하지 말자는 운동도 많이 했구..



    어쨋든 오노요코 추천해 드려요^^

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